Jedním z nejdůležitějších aspektů podnikání je mít tyto schopnosti (každou z nich nebo alespoň většinu [v případě, že pracujete v týmu] byste měli mít, abyste měli šanci na úspěch):
žárovka v myšlence.jpg
1.      Dobrou představivost
Je velmi důležité, abyste dokázal přemýšlet jako člověk, který by měl o Váš produkt zájem – musíte si klást otázky typu: „Proč bych to měl chtít?“, „Na co mi to bude?“, „Použiju to vůbec někdy?“. Toto přemýšlení je nejdůležitější pro samostatné určení a nastartování Vaší podnikatelské kariéry.
2.      Ekonomické myšlení
Další důležitou součástí je schopnost umět ekonomicky přemýšlet – mít nějakou představivost o cenách různých produktů, služeb a věcí s tím spojených, do čeho byste chtěli investovat a v čem byste chtěli podnikat. Pokud tohle splníte, bude pro Vás lepší určit ideální cenu produktu či služby, kterou chcete prodávat, aniž by Vás konkurence tak lehce převálcovala na základě ceny.
3.      Mít charisma a být sebevědomý
Jednou z klíčových aspektů, které by Vám pomohly lépe propagovat a prezentovat Váš produkt je mít charisma na oslovení běžného člověka na ulici či internetu, který na Vás narazí, a dále sebevědomí na to propagovat produkt a vydává ze sebe pozitivní energii, aniž by z Vás ostatní cítili pochyby, zoufalství nebo strach.
4.      Zajistit si názory lidí
Nejideálnější formou je ta, kterou hodně lidí preferuje a za kterou si příležitostně vydělává – placené ankety. V podstatě se jedná o ankety, které si zaplatíte a na základě jejich výsledků buďto vylepšíte nebo uskrovníte svůj produkt, avšak pamatujte, vždy se najde určité procento lidí, kteří odpoví jen proto, aby si peníze vydělali a bude jim jedno pokud si z jejich odpovědí něco vezmete.
psaní žlutou propiskou.jpg
5.      Umět strategicky přemýšlet
Vlastnost, která jde ruku v ruce se všemi ostatními výše zmíněnými, je schopnost strategického myšlení. V podstatě spočívá v tom, že dokážete předpovědět kdy dát svůj produkt/službu na trh v závislosti na okolnostech (např. nabídnutí wellness pobytu s příchodem podzimu, reklama na letní obuv na začátku léta atp.), koho konkrétně oslovíte (nebudete nabízet na cykloskupinách autovybavení) a jakou formou (reklama na netu, před filmem či propagace na ulici)

Na konec

Na závěr lze říci, že v případě, že splňujete většinu těchto vlastností jste schopni podnikat na vlastní pěst, avšak pokud v některé nebo více těchto věcí pokulháváte, měli byste na nich zapracovat (buďto formou webinářů nebo kvalifikačních kurzů) a nebo začít podnikat s někým, kdo těmi schopnostmi disponuje (nejlépe však někdo známý, komu můžete věřit).