Asi každý, kdo začíná jezdit s autem, je ze začátku nervózní. A je pravda, že ovládání tunového monstra, které se může pohybovat i rychleji než 100 km/h, nepatří zrovna j nejbezpečnějším činnostem. To ostatně dokazují i statistiky dopravních nehod. Je tedy jasné, že při svých prvních pokusech pojednou opatrně.

Ty by ostatně měly probíhat po dohledem školeného instruktora. K dispozici by měl navíc být i speciální vůz, který je opatřen pedály i na straně spolujezdce. Ty by měly mít vyšší prioritu než ty, které jsou na straně řidiče. Tak může instruktor kdykoliv vůz zabrzdit či přeřadit, pokud to bude potřeba, nezávisle na svém studentovi.

auto2

Mnoho lidí však také přemýšlí o tom, kde budou autoškolu dělat. Jde zde zvláště o jízdy, neboť v naprosté většině případů se jede hned v terénu. Jistě, v minulosti se používaly tréninkové plochy, kde se student učil základním dovednostem. Dnes tomu však tak není.

Rozdíl je pak především v náročnosti provozu. Například není pochyb o tom, že autoškola Praha Autoškola Holešovice je v tomto ohledu náročnější. Avšak zároveň je dobré si také uvědomit, že se vám tyto získané dovednosti budou rozhodně hodit. Koneckonců, je velmi pravděpodobné, že po Praze budete muset někdy jet.

auto1

Na druhou stranu je pravdou, že klidné prostředí vesnice či menšího města, kde tolik automobilů nejezdí, je pro začátečníka méně stresující. Také je menší pravděpodobnost, že svou prozatím nezkušenou jízdou omezí provoz.

Přihlédnout je také potřeba k roční době. Například v zimě je pravděpodobné, že pražské ulice budou relativně průjezdné, avšak ty v menších městech nemusí být ještě projety, nebo na nich může být vytvořena ledovka. To mu pak dává příležitost se naučit, jak se s takovými podmínkami vypořádat. A to může být také důležité.

Zde tedy záleží na nás. Roli samozřejmě také hraje místo našeho bydliště, avšak je skutečně dobré zvážit veškerá pro a proti, abyste udělali správné rozhodnutí.